Tego rodzaju błąd może przytrafić się absolutnie każdemu z nas, zwłaszcza gdy się spieszymy i uzupełniamy dane na samoobsługowym terminalu płatniczym nie weryfikując ich jeszcze dokładnie przed użyciem karty. Pomyłka w kwocie transakcji nie oznacza jednak wcale, że bezpowrotnie stracimy jakiekolwiek pieniądze lub będziemy mieli problem z ich odzyskaniem. Dzisiaj powiemy Ci, jak sobie poradzić, gdy w końcu i Tobie przytrafi się taki problem. Nasze informacje z pewnością pozwolą Ci zaoszczędzić mnóstwo niepotrzebnego stresu i straty czasu, więc warto poświęcić chwilę czasu na lekturę!
Błędna kwota transakcji – jak ją skorygować?
Im szybciej spostrzeżesz pomyłkę, tym łatwiej będzie Ci się uporać z problemem. Dlatego zalecamy, aby każdorazowo weryfikować wprowadzone dane, przynajmniej na etapie, gdy na ekranie wyświetla się już podsumowanie. W tym momencie samoobsługowy terminal płatniczy daje nam jeszcze możliwość bezproblemowego powrotu do ekranu z uzupełnianiem danych, a tym samym na szybkie skorygowanie pomyłki w kwocie transakcji. Jeżeli nic jeszcze zatwierdziliśmy i nie wydrukowało się potwierdzenie wpłaty, wystarczy powrócić do kroku „Dane płatności” klikając odpowiednie pole na ekranie dotykowym, a następnie wprowadzić prawidłową kwotę. W razie potrzeby można też zrezygnować z płatności, aby po chwili rozpocząć cały proces wypełniania danych od nowa.
Samoobsługowy terminal płatniczy – co zrobić, gdy już użyliśmy karty?
Jeżeli omyłkowo wprowadziliśmy niższą kwotę transakcji niż zamierzaliśmy, bardzo możliwe, że problem da się naprawić w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund. Zwykle wystarczy skorzystać z samoobsługowego terminala jeszcze raz i dopłacić brakującą należność.
Sytuacja staje się trudniejsza, gdy okaże się, że przelaliśmy jednak zbyt dużo pieniędzy. Wtedy warto zwrócić się o pomoc do pracownika instytucji, w której znajduje się urządzenie – anuluje on całą transakcję i będziemy mogli dokonać jej powtórnie po uzupełnieniu danych od nowa. Na zwrot środków na konto trzeba będzie nieco poczekać, w zależności od wystawcy karty może to potrwać od kilku do nawet 30 dni roboczych. Z reguły termin ten nie przekracza jednak dwóch tygodni.
Jak widzisz, pomyłka w kwocie transakcji to nic strasznego. Lepiej jednak zachować czujność przy uzupełnianiu danych, o które prosi samoobsługowy terminal płatniczy 🙂