Coraz liczniejsze przedsiębiorstwa rezygnują z posiadania tradycyjnej kasy gotówkowej. Z powodzeniem jest ją w stanie zastąpić funkcjonalny, samoobsługowy terminal płatniczy. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne z perspektywy klienta, a jednostce pozwala ograniczyć koszty związane z zatrudnieniem kasjera i w łatwy sposób zwiększyć poziom zadowolenia z oferowanych przez siebie usług. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju systemy obsługi płatności bezgotówkowych można już też spotkać nie tylko w budynkach firmowych, ale i w tych należących do instytucji publicznych. Dzisiaj przyjrzymy się rozwiązaniom wdrażanym w polskich sądach i postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jakie korzyści płyną z ich posiadania.
Samoobsługowy terminal płatniczy dla sądów – jakie ma zalety?
Przede wszystkim zapobiega powstawaniu kolejek, gdyż wymaganą opłatę można wnieść dosłownie w ciągu kilku sekund. Dużą korzyścią z wdrożenia systemu jest również wydatne zwiększenie poziomu bezpieczeństwa transakcji. Sądowy terminal samoobsługowy do płatności bezgotówkowych posiada bowiem zaawansowane technologicznie zabezpieczenia, które zapobiegają wyciekowi wrażliwych danych.
Opłatomaty są bardzo intuicyjne w obsłudze, więc z korzystaniem z nich nie będą mieli problemów również seniorzy. Interesant wnoszący opłatę sądową otrzymuje natychmiastowe potwierdzenie, a księgowanie odbywa się w sposób automatyczny: samoobsługowy terminal na bieżąco przekazuje niezbędne dane do sądowego systemu finansowo-księgowego. Warto również podkreślić, że są to zwykle urządzenia w wersji wolnostojącej, a co za tym idzie nie trzeba przeprowadzać żadnych wymagających prac montażowych ani ingerować w konstrukcję – często przecież zabytkowego – budynku.
O czym pamiętać wybierając samoobsługowy terminal płatniczy do sądu?
Aby maksymalnie usprawnić pracę instytucji, warto sięgnąć po systemy możliwie jak najbardziej uniwersalne. Zalecamy postawić na urządzenia wyposażone w zarówno tradycyjny, jak i zbliżeniowy, które obsługują karty wydane przez możliwie jak najwięcej instytucji finansowych. Funkcjonalny terminal płatniczy przeznaczony do samoobsługi powinien zapewniać również możliwość zdalnej konfiguracji i dokonywania płatności za pomocą smartfona.