Stale rosnąca popularność płatności bezgotówkowych daje się zauważyć już nie tylko w sklepach, na stacjach benzynowych, w punktach usługowych czy restauracjach. Coraz częściej samoobsługowe terminale płatnicze spotkamy też w urzędach i sądach praktycznie każdego szczebla, a w większości miejscowości będziemy mieli możliwość zapłacenia kartą mandatu karnego nałożonego przez instytucje państwowe. Co sprawia, że urządzenia te wdrażane są w naszym kraju na tak szeroką skalę? Postanowiliśmy przyjrzeć się temu tematowi bliżej!
Zalety posiadania samoobsługowych terminali płatniczych w urzędach
Ich instalacja to przede wszystkim ogromne udogodnienie zarówno dla samych petentów, jak i pracowników administracyjnych, referentów oraz innych specjalistów zajmujących się rozliczaniem płatności zatrudnionych w instytucjach publicznych. Wynika to z faktu, że terminale samoobsługowe stosowane w urzędach są bardzo intuicyjne w obsłudze, więc z ich użyciem nie będą miały najmniejszych problemów nawet osoby starsze, które zwykle podchodzą z pewną rezerwą do nowinek technologicznych.
Dokonanie opłaty zajmuje zwykle nie więcej niż kilkadziesiąt sekund, więc problem uciążliwych kolejek do kas bardzo szybko znika, tym bardziej, że nie ma już potrzeby mozolnego przeliczania gotówki oraz wydawania reszty. Urzędnik może się dzięki temu skupić na bardziej wymagających aspektach swojej pracy, a petent nie musi już błądzić po przepastnym gmachu – obsługa staje się przez to zdecydowanie bardziej efektywna.
Obniżenie kosztów funkcjonowania urzędów gmin i starostw powiatowych? Z samoobsługowymi terminalami płatniczymi to jak najbardziej możliwe!
Wdrożenie nowoczesnych systemów do realizacji płatności gotówkowych pozwala ponadto skutecznie zmniejszyć koszty personelu, a nawet całkowicie zastąpić tradycyjne okienka kasowe. Odpadają również wszelkie koszty związane z obrotem gotówkowym czy przechowywaniem pieniędzy. Kolejnymi atutami przemawiającym za zainstalowaniem terminali płatniczych do samoobsługi jest bardzo wysokie bezpieczeństwo transakcji i brak jakiejkolwiek prowizji pobieranych przez operatorów – wpłata wpływa w całości na rachunek bankowy instytucji publicznej.
Koniecznie trzeba też podkreślić, że nie jest wymagane zatrudnianie na etat osoby biegłej w konfiguracji urządzeń czy ich serwisie technicznym. Pracą samoobsługowych terminali płatniczych można bowiem zarządzać całkowicie zdalnie, co pozwala na monitorowanie ich działania w czasie rzeczywistym i rozwiązywanie ewentualnych problemów przez zewnętrzną firmę. Umożliwia to oczywiście na wygenerowanie znacznych oszczędności przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi IT.
Kompleksowa automatyzacja procesów księgowych
Praca samoobsługowych terminali płatniczych instalowanych w urzędach oparta jest na centralnym systemie informatycznym, który odpowiada za gromadzenie wszelkich danych transakcyjnych. Dane te przekazywane są następnie do odpowiednich systemów finansowych danej instytucji, co pozwala znacznie usprawnić realizację procesów księgowych i wyeliminować błędy podyktowane czynnikiem ludzkim.
Całkowicie bezpłatne samoobsługowe terminale płatnicze dla urzędów i innych instytucji publicznych
Dzięki działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, instytucje nie muszą już przewidywać w swoich budżetach środków na zakup i instalację tego typu urządzeń. Istnieje bowiem możliwość otrzymania ich za darmo po zakwalifikowaniu się do programu. Chętnie udzielimy wszystkich potrzebnych informacji związanych np. wypełnieniem odpowiedniego wniosku, wystarczy się z nami skontaktować.
Wszystkim Klientom naszej firmy zapewniamy ponadto profesjonalne doradztwo w zakresie procedury wdrożenia samoobsługowych terminali płatniczych w urzędach, sądach, szpitalach i innego rodzaju instytucjach działających w sektorze publicznym. Opłatomaty możemy dostarczyć w różnorodnych wariantach, dzięki czemu możliwe jest optymalne dopasowanie funkcjonalności urządzeń do indywidualnych potrzeb danego podmiotu. W razie jakichkolwiek pytań, pozostajemy do Państwa dyspozycji.